Рушатся царства, а книги живут!
Н. Грибачов
УВАГА!!! МЕГА-ПОДІЯ!
ВПЕРШЕ в Україні побачив світ навчально-методичний посібник українською мовою «Основи психологічного консультування в методі позитивної психотерапії»
ІНФОРМАЦІЯ ПРО АВТОРІВ
Пеньковська Наталія – дипломований психолог, кандидат психологічних наук, доцент кафедри практичної психології Тернопільського національного педагогічного університету ім. В. Гнатюка.
Є автором робочих програм з практично-орієнтованих психологічних дисциплін: «Основи психологічного консультування», «Сімейне консультування», «Управлінське консультування», «Основи психосоматики».
Автор понад 40 праць, з них два – навчально-методичних посібники. Сферою наукових інтересів є оптимізація змісту практичної професійної підготовки психолога.
У контексті неформальної освіти завершила навчання за програмою «Майстер-курс» за напрямком позитивна психотерапія (Український інститут позитивної крос-культурної психотерапії і менеджменту, м. Черкаси, Вісбаденська Академія Психотерапії, WIAP (Вісбаден, Німеччина). Пройшла професійну підготовку за програмою «Пропедевтика психічних захворювань» при кафедрі психіатрії і психотерапії факультету післядипломної освіти Львівського медичного університету). Є психологом-консультантом європейського реєстру та реєстру психотерапевтів УСП. З 2005 року має власну психоконсультаційну і психотерапевтичну практику, з 2010 – навчаючий тренер освітнього проекту «Базовий курс» за напрямком «Позитивна психотерапія». Здійснює підготовку психологів-консультантів у даному методі. З 2011 – заступник голови благодійного фонду «Сонях» по роботі з дітьми-аутистами.
Шептицький Роман – дипломований психолог, сімейний консультант, психолог-консультант благодійного фонду по роботі з дітьми-аутистами «Сонях».
Освіта: 2013-2014 – навчання за освітньою програмою «Сімейна позитивна психотерапія та консультування» (Український інститут позитивної крос-культурної психотерапії і менеджменту, м. Черкаси, Вісбаденська Академія Позитивної психотерапії, WAРP (Вісбаден, Німеччина), сімейний психолог-консультант). З 2012 – навчання в освітньому проекті по Арт-терапії проф. Нікітіна В.М. (Східноєвропейська асоціація арт-терапії (Болгарія, Софія)). 2012-2013 – навчання за освітньою програмою «Базовий курс» за напрямком Позитивна психотерапія (Український інститут позитивної крос-культурної психотерапії і менеджменту, м. Черкаси, Вісбаденська Академія Позитивної психотерапії, WAРP (Вісбаден, Німеччина), психолог-консультант).
Коло професійних інтересів: індивідуальне та сімейне психологічне консультування з використанням арт-терапевтичних технік, альтернативної психології та метафорично-асоціативних карт, он-лайн консультування, арт-терапія, розробка та реалізація тренінгових програм, викладання іноземних мов (французька, англійська), їх поглиблення та вдосконалення.
РЕЦЕНЗЕНТИ ПОСІБНИКА
Радчук Галина Кіндратівна – доктор психологічних наук, професор, завідувач кафедри практичної психології Тернопільського національного педагогічного університету ім. В. Гнатюка, м. Тернопіль;
Лушин Павло Володимирович – доктор психологічних наук, професор, завідувач кафедри практичної психології Університету менеджменту освіти НАПН України, психотерапевт, м. Київ;
Карікаш Володимир Інокентійович – кандидат психологічних наук, доцент, директор Українського інституту позитивної крос-культурної психотерапії і менеджменту, психотерапевт європейського реєструпсихотерапевт, м. Черкаси.
ЗМІСТ ПОСІБНИКА
ВСТУП
РОЗДІЛ 1. КОНСУЛЬТУВАННЯ ЯК ВИД ДІЯЛЬНОСТІ ПСИХОЛОГА Психологічне консультування як окрема галузь психологічної допомоги
1. Становлення та розвиток психологічного консультування в історичному аспекті (зарубіжний і вітчизняний досвід)
2. Теоретичні аспекти консультаційної психології
3. Основні вимоги до особистості та професійної діяльності психолога-консультанта
4. Проблемний аналіз у психологічному консультуванні
5. Бесіда як основний метод психологічного консультування
6. Структурні та змістовні особливості першої зустрічі з клієнтом
7. Типи клієнтів психологічної консультації та їх вплив на особливості взаємин консультант-клієнт
8. Синдром емоційного вигоряння у консультантів та методи його попередження
РОЗДІЛ 2. КОНЦЕПЦІЯ ПОЗИТИВНОЇ ПСИХОТЕРАПІЇ. ОСНОВИ КОНСУЛЬТУВАННЯ НА ЗАСАДАХ ПОЗИТИВНОЇ ПСИХОТЕРАПІЇ
1. Вступ у позитивну крос-культурну психотерапію Н. Пезешкіана.
2. Теорія особистості в позитивній психотерапії. Основні поняття методу.
- Балансна модель. Чотири сфери переробки конфлікту (1-ий ромб / кристал Пезешкіана).
- Чотири моделі для наслідування (2-ий ромб / кристал Пезешкіана).
- Види конфліктів, які розглядаються в позитивній психотерапії. Робота з мікро- та макроподіями.
- Диференційний аналіз: первинні та вторинні актуальні здібності.
- Стадії та позиції взаємодії в позитивній психотерапії.
- П’ятикрокова модель консультування та самодопомоги.
3. ЛІТЕРАТУРА ДО РОЗДІЛУ 2
РОЗДІЛ 3. МЕТОДИЧНИЙ ІНСТРУМЕНТАРІЙ ПСИХОЛОГА-КОНСУЛЬТАНТА
- Методика для вивчення причин звернення за психотерапевтичною допомогою.
- Карта прийому клієнта.
- Список почуттів та емоцій.
- Таблиця прояву емоційних станів.
- Ієрархія мікронавичок (за А. Айві).
- Мікронавички, якими користуються ітерв’юери різних напрямків.
- Модель конфлікт центрованого підходу в консультуванні.
- Стратегії та бар’єри в спілкуванні.
- Схема алгоритму консультаційної бесіди.
- Модель розв’язання психологічної задачі.
- Горизонтальне консультування (симптоматичний рівень).
- Техніки психологічного консультування.
- Ступені активного слухання.
- Схема дослідження актуального конфлікту з використанням позитум-підходу.
- Змістовний процес-аналіз роботи з клієнтом в позитивній психотерапії.
- Карта конфлікту в позитивній психотерапії (спрощений варіант).
- Модель конфліктогенезу в позитивній психотерапії.
- Бланки методики ДАО: «Диференційно-аналітичний опитувальник».
- Перше інтерв’ю в позитивній психотерапії.
- Притчі до стадій п’ятикрокової моделі самодопомоги.
- Прикладне застосування п’ятикрокової моделі самодопомоги.
Крім цінної текстової інформації у посібнику вміщено: 16 таблиць і 28 рисунків-схем. Обсяг посібника – 286 с.
Ми старалися для:
- учасників освітніх проектів з позитивної психотерапії, здійснюваних під егідою УІПП, зокрема «Базового курсу», «Майстер-курсу», «Сімейної позитивної психотерапії і консультування»;
- майбутніх спеціалістів з індивідуального консультування – студентів спеціальностей «Психологія» і «Практична психологія»;
- шкільних психологів;
- усіх тих, хто уже активно працює у сфері надання психологічної допомоги.
Щира вдячність від авторів:
- нашим наставникам, які надихнули нас на написання цієї книги;
- колегам;
- учасникам освітніх проектів з позитивної психотерапії, які дали дозвіл на розміщення деяких своїх напрацювань у посібнику.
Інформацію підготувала
менеджер освітніх проектів у м. Тернополі
Наталія Пеньковська
Станом на жовтень 2023 року посібника немає у наявності